Mga igsoon ko dinhi sa Mangal Chapel, maayong gabii ug malipayong Pasko kaninyong tanan. Sa atong pagtapok karong gabii, tingali ang uban ...
Sa atong pagtapok karong gabii, tingali ang uban kaninyo gikapoy gikan sa trabaho—gikan sa pag-uma, sa pagpanagat, o sa pag-atiman sa pamilya. Pero ania ta, nagmata samtang ang kalibutan natulog. Ngano man? Tungod kay adunay balita nga dili pwede katulgan.
Ang atong mga pagbasa karon—gikan kang Propeta Isaias, sa sulat ni San Pablo, ug sa Ebanghelyo ni San Lucas—naghatag kanato og tulo ka gasa. Tulo ka mensahe nga nagsugod sa letrang "K". Kini ang Kahayag, Kakabus, ug Kalinaw.
Una, ang KAHAYAG. Sa unang pagbasa, nadungog nato si Propeta Isaias: "Ang katawhan nga naglakaw sa kangitngit nakakita ug dako nga kahayag."
Diri sa Sumisip, kabalo ta unsa ang bation kung mapawong ang suga, o kung magbaktas ta sa dalan nga walay poste kung gabii. Kuyaw, di ba? Dili ta makakita sa atong agianan. Mahadlok ta nga basin naay bitin, o naay libaong, o naay dautang elemento.
Ang Pasko mao ang pag-abot sa Kahayag. Dili kini suga sa kuryente nga mapawong kung mag-brownout. Kini ang kahayag ni Kristo.
Kahinumdom mo sa istorya ni Tatay Nonoy (usa ka rubber tapper)? Matag kadlawon, alas tres pa lang, momata na siya aron mag-tap sa goma. Ngitngit kaayo ang palibot. Unsay iyang dala? Gamay nga flashlight o lampara sa iyang ulo. Bisan unsa ka ngitngit ang rubber plantation, basta naa siyay dala nga kahayag, dili siya mahadlok. Makatrabaho siya.
Ingon ana si Hesus sa atong kinabuhi. Bisan daghan tag problema—problema sa kwarta, sakit sa lawas, o kabalaka sa kaugmaon—kung naa si Hesus sa atong kasingkasing, naa tay flash light. Dili mawala ang kangitngit sa kalibutan, pero dili na ta masaag kay naa tay Kahayag.
Ikaduha, ang KAKABUS. Sa Ebanghelyo ni San Lucas, asa man natawo ang Ginoo? Sa ospital ba sa Isabela City? Sa nindot ba nga hotel sa Zamboanga? Wala. Natawo siya sa pasungan. Sa manger. Ang pasungan, butanganan kana sa pagkaon sa baka o kabayo. Hugaw, baho, walay nindot nga higdaanan.
Ug kinsa ang unang nakabalita? Ang mga gobernador ba? Ang mga mayor? Dili. Ang mga magbalantay sa karnero—mga shepherds. Sa panahon ni Hesus, ang mga shepherds giisip nga pinaka-ubos, walay grado, ug usahay hugaw.
Unsay pasabot ani para nato dinhi sa Mangal? Pasabot ani, nga ang Dios, duol sa mga yano. Dili kinahanglan nga datu ka, o humot ka, o taas kag na-eskwelahan aron duolon ka sa Ginoo.
Usahay, maulaw ta mosimba kay wala tay bag-ong sinina. Usahay moingon ta, "Ginoo, ayaw sa duol nako kay makasasala ko, pobre ra ko." Pero tan-awa ang Belen. Tan-awa ang pasungan. Gipili sa Ginoo ang kakabus aron ipakita nga ang Iyang grasya (sama sa giingon sa ikaduhang pagbasa) para sa tanan.
Kung gibati ninyo nga gamay ra mo, nga murag nakalimtan mo sa gobyerno o sa katilingban, hinumdumi kini: Sa mata sa Dios nga natawo sa pasungan, importante kaayo kamo. Ang Pasko para sa mga yano. Ang Pasko para kaninyo.
Ikatulo, ug ang pinaka-importante para sa atong lugar: ang KALINAW. Ang kanta sa mga Anghel: "Himaya sa Dios sa kahitas-an, ug sa yuta kalinaw sa mga tawong may maayong kabubut-on." Si Isaias nagtawag kaniya nga "Prince of Peace."
Dinhi sa Basilan, kung hisgutan gani ang pulong nga "Kalinaw," lawom kini og kahulugan para kanato. Daghan na tang naagian. Daghan na tang luha nga naagay tungod sa kasamok. Ang atong pangandoy sa Sumisip, dili lang kwarta, kondili kalinaw—nga makatulog ta nga walay kabalaka, nga ang atong mga anak maka-eskwela nga luwas.
Pero mga igsoon, ang kalinaw nga dala ni Hesus dili lang ang pagkawala sa buto-buto sa armas. Ang tinuod nga kalinaw magsugod dinhi (tudlo sa dughan).
Naay istorya bahin sa duha ka mag-inahan dinhi sa probinsya. Nag-away sila tungod lang sa utlanan sa yuta—ang boundary. Pila ka tuig dili magtingog. Kung magtagbo sa dalan, maglikayay. Pag-abot sa Pasko, niadto ang anak sa usa ka inahan didto sa pikas balay ug naghatag ug gamay nga sud-an—simple lang nga biko. Nakurat ang pikas silingan. Tungod sa gamay nga biko, nahumok ang kasingkasing. Nagkatingog sila, nagkapasayloay.
Mao na ang Kalinaw sa Pasko. Dili ta makapangayo og kalinaw sa Basilan kung sa sulod sa atong kaugalingong pamilya, nag-away ta. Kung sa atong silingan, nagdumot ta.
Si Hesus mianhi aron bungkagon ang paril sa pagdumot. Siya ang Prinsipe sa Kalinaw. Karong gabhiona, kung naa moy gikalain nga buot—igsoon, silingan, o higala—ihatag na kang Hesus. Ang Pasko mao ang panahon sa pagpasaylo.
Mga igsoon sa Mangal, ang mensahe sa Pasko simple ra. Dawata ang Iyang Kahayag sa inyong ngitngit nga mga problema. Hinumdumi nga gipili Niya ang Kakabus, busa ayaw kaulaw sa inyong kahimtang, kay pinalangga mo Niya. Ug mamahimo kitang instrumento sa Kalinaw—sugod sa atong panimalay.
Sa pagpauli nato unya, bisan ngitngit ang dalan, hinumdumi: Natawo na ang Kahayag. Ania na ang Manluluwas.
Malipayong Pasko kaninyong tanan!

No comments